Om du har en butik med produkter som riktar sig till personer över 18 år finns det ett riktigt smart inställning i vår Billmate Checkout som gör att dina kunder måste ange ett giltigt personnummer för att slutföra sitt köp.
Vi på Billmate har alltid satt kunden och e-handlaren i fokus och utvecklar smarta funktioner och inställningar baserat på vad butiken behöver i sin kassa. Vi har tidigare berättat om hur du kan lägga till PayPal, vad Get Address är och när du ska aktivera BankID i din checkout. I den här artikeln kommer vi att berätta om en inställning som är riktigt smart för dig som har en butik med varor som riktar sig till personer över 18 år.
Hur fungerar inställningen med Billmate Checkout?
Om du inte har aktiverat inställningen i din Billmate Checkout kan kunden checka ut och slutföra betalningen utan att ange ett giltigt personnummer om kunden ska betala med kort. Den möjligheten stoppas med den inställningen och kunden måste ange personnummer för att gå vidare och slutföra betalningen. Observera att kunden måste vara över 18 år – anger man ett personnummer som inte uppfyller 18-årsgränsen kommer man inte vidare.Vill du säkra upp ännu mer kan vi på Billmate även ställa in så kunden måste legitimera sig med BankID vid utcheckning. På det sättet kan vi säkerställa att det är kundens personnummer som angetts och som även handlar.

Så här ser det ut i vår checkout utan inställningen.

Så här ser checkouten ut med inställningen. Möjligheten att fortsätta utan personnummer är helt enkelt borta.
Hur får jag inställningen?
Har du en butik med varor som riktar sig till personer över 18 år och vill få kunden att ange sitt personnummer? Den här funktionen kan du själv inte lägga till, det sköter vi på Billmate åt dig. Du är hjärtligt välkommen att höra av dig till oss, vi hjälper dig gärna!
Med Billmate väljer din kund om de vill betala med faktura, delbetalning, kort eller direktbetalning via 10 banker. Vi kan även erbjuda det populära betalsättet Swish. Vi tror inte på långa bindningstider eller andra dolda kostnader, därför har vi helt slopat bindningstider. Vi kallar detta 100% nöjd kundgaranti. Vi har kunder inom alla möjliga branscher och vi har stor och bred kunskap inom betallösningar. Vill du veta mer? Kontakta oss – vi finns här för dig!