Billmate är nu inne i en stark tillväxtfas och för att möta våra kunder och ge dem en oförglömlig upplevelse i varje kontakt utökar vi nu vårt team med en teknisk supportmedarbetare / testare som brinner för personlig service.

Vi söker en driven, ansvarstagande och idérik person som kan tänka utanför boxen och hjälpa oss att vidareutveckla marknadens absolut bästa betaltjänst för den nordiska e-handeln. 

Du kommer att ha ett övergripande ansvar för att utveckla och driva implementering av nya kunders betallösningar. Du följer upp de senaste trenderna och förändringarna från de främsta internationella betalaktörerna. Du kommer tillsammans med ledningen att ansvara för branschens mest effektiva integreringar. Tillsammans med ledningen tar du fram idéer och förslag om hur vi kan skapa den bästa integrationsupplevelsen för våra kunder.

Vi agerar som ett litet företag vilket innebär att även de strategiska rollerna medför en stor del operativt arbete. Var beredd på att få utföra allt från enklare uppgifter till mer krävande och långsiktiga projekt.

Vi söker dig som har dokumenterad och aktuell arbetserfarenhet av kundkontakt och e-handel. Du skall ha god insikt och förståelse för digitala verktyg och plattformar. Du är strukturerad, resultatfokuserad och alltid intresserad av att finna nya lösningar för att förbättra kundupplevelsen.

Rollbeskrivning:
– Ansvar för testning av API:er, moduler, uppdateringar, interna system och våra betallösningar i kunders butiker.
– Övergripande ansvar för teknisk support till kunder och partners
– Vidareutveckling av tekniska lösningar och nära kontakt med våra utvecklare
– Skapa merförsäljning genom rådgivning till nya och befintliga kunder
– Rapportering direkt till ledning

Vi ser gärna att du har:
– Tidigare erfarenheter inom testning
– Kunskaper i Magento, WooCommerce, WordPress, OpenCart & PrestaShop
– Gedigna kunskaper inom PHP, Linux och Microsoft
– Erfarenhet av att arbeta med API:er (JSON / REST)
– Stor förståelse för att möta deadlines
– God kommunikationsvana – både skriftligt och per telefon
– Goda dokumentationvanor
– Du älskar utmaningar och är lösningsorienterad 
– Tidigare erfarenhet inom e-handel 
– Vana av daglig kundkontakt
– Kunskaper i HTML och CSS är önskvärt

Ansökan sker på följande webbplats, https://www.www.billmate.se/jobba-hos-billmate 

Välkommen med din ansökan!