Kundservice

Här hittar du svaret på dom vanligaste frågorna samt våra kontaktuppgifter

Faktura & delbetalning

Kan jag få en kopia på min faktura?

Absolut kan du få det. Logga in på My.Billmate.se och hämta hem den där, du hittar även dina delbetalningar där. 

Hur skickar ni era fakturor / påminnelser?

Alla fakturor och påminnelser skickas till den e-postadress som angetts vi betalningstillfället. Om du saknar din faktura eller påminnelse kan du antingen logga in på My.billmate.se eller kontakta vår kundtjänst.

Jag har en faktura hos er. Kan jag dela upp den?

Absolut! Under förutsättning att fakturans förfallodatum inte passerat går det bra att dela upp din faktura. Kontakta vår kundtjänst så ordnar vi det.

Kan jag förlänga mitt förfallodatum?

På en faktura kan du förlänga förfallodatumet upp till 14 dagar. Du gör detta genom att logga in på My.billmate.se.

Kan jag betala slutbetala min delbetalningsplan?

Du kan alltid betala in mer än vad aviseringen specificerar om du har möjlighet. Vill du slutbetala din delbetalningsplan kan du kontakta vår kundtjänst.

Jag har inte mottagit min order. Vad gör jag?

Om företaget du handlat av inte levererat din order ber vi dig i första hand att kontakta företaget i fråga för att kontrollera om leveransen är på väg. Behöver du få din faktura förlängd under tiden kan du alltid kontakta var kundtjänst.

Bedrägeri

Jag har blivit utsatt för ett bedrägeri

Om du har fått en faktura du inte känner igen kan det vara så att du blivit utsatt för ett bedrägeri. Om du misstänker att du blivit utsatt vänligen konkta vår kundtjänst.

Om varorna är utlämnade kommer vi att behöva en polisanmälan för att handlägga ditt ärende.

Om du tror att du blivit utsatt kan du spärra ditt personnummer här

Kreditupplysning

Ni har tagit en kreditupplysning på mig. Varför?

Vi hämtar en kreditupplysning i de fall du väljer att slutföra en betalning med faktura eller delbetalning. Detta gör vi för att kunna bedöma huruvida vi kan erbjuda dig att betala senare. Kreditupplysningen hämtas via Creditsafe och är inget som påverkar din kreditvärdighet.

Jag blir nekad att handla med faktura. Varför?

Det kan till exempel bero på att du har betalningsanmärkningar, obetalda fakturor till oss eller att du inte uppfyller kraven vi ställer för att få handla mot faktura/delbetalning.

Retur & kreditering

Jag vill returnera en produkt. Hur gör jag?

Om du ska returnera en eller flera produkter vänder du dig i första hand till företaget du genomfört köpet hos. Om du behöver pausa din faktura hör du av dig till vår kundtjänst.

Jag ska få pengar tillbaka. Hur fungerar det?

Om du redan har betalat kommer vi att återbetala dig. En kortbetalning återbetalas automatiskt till det konto ditt kort är knutet till. Om det gäller en faktura eller delbetalning kommer vi kontakta dig för att slutföra återbetalningen.

Vad gör jag om jag fått ett felaktigt inkassokrav?

Om du har avbokat din order eller din bokning men inte mottagit en kreditering ska du alltid kontakta säljföretaget då det är dom som bestämmer vilka fakturor/delbetalningar som ska krediteras. Du får gärna meddela vår kundtjänst så att vi kan pausa din faktura.

Idrottsförening & medlemsavgift

Vi vill inte längre delta i träningarna. Hur gör jag?

Om du eller den du betalar för inte har för avsikt att delta i föreningens verksamhet längre är det enklast att kontakta den aktuella föreningen direkt. Observera att olika föreningar har olika regler för avbokning.

Har jag kvar min plats i gruppen även om fakturan inte är betald?

Ja, så länge du har gjort ett val i anmälningsfomuläret så har du kvar din plats. Om fakturan inte betalas enligt uppgifterna på fakturan kan dock föreningen komma att avboka din plats.

Kan jag betala fakturan när terminen börjat?

Fakturan behöver betalas enligt dom uppgifter som framgår på fakturan. Om du har några funderingar kring terminsstarter, prova på eller motsvarande kan du vända dig till föreningen.

Parkeringsfrågor

Jag har fått en parkeringsbot, hur betalar jag?

Alla inbetalningsuppgifter finns på den gula lappen som skrevs ut vid felparkeringstillfället. Behöver du vidare hjälp går det bra att ta kontakt med oss på parkering@billmate.se

Jag har fått en parkeringsbot men har invändningar, hur överklagar jag beslutet?

För att överklaga parkeringsboten får vi be dig ta kontakt med parkeringsbolaget som utfärdade parkeringsboten. 

Vill du komma i kontakt med oss?

Öppettider:

Mån – Fre: 09.00 – 16.00

Lunchstängt: 12.00 – 13.00

Helgdagar: Stängt

Dag före helgdag: 09.00 – 12.00 

Du når oss på telefon 040-30 35 00

eller på mail info@billmate.se