Submit

Kundservice

Här hittar du svaret på dom vanligaste frågorna samt våra kontaktuppgifter

Faktura & delbetalning

Kan jag få en kopia på min faktura?

Absolut kan du få det. Logga in på My.Billmate.se och hämta hem den där, du hittar även dina delbetalningar där. 

Hur skickar ni era fakturor / påminnelser?

Alla fakturor och påminnelser skickas till den e-postadress som angetts vi betalningstillfället. Om du saknar din faktura eller påminnelse kan du antingen logga in på My.billmate.se eller kontakta vår kundtjänst.

Jag har en faktura hos er. Kan jag dela upp den?

Absolut! Under förutsättning att fakturans förfallodatum inte passerat går det bra att dela upp din faktura. Kontakta vår kundtjänst så ordnar vi det.

Kan jag förlänga mitt förfallodatum?

På en faktura kan du förlänga förfallodatumet upp till 14 dagar. Du gör detta genom att logga in på My.billmate.se.

Kan jag betala slutbetala min delbetalningsplan?

Du kan alltid betala in mer än vad aviseringen specificerar om du har möjlighet. Vill du slutbetala din delbetalningsplan kan du kontakta vår kundtjänst.

Var kan jag se status för min delbetalningsplan?

Genom att logga in på My Billmate kan du bland annat se dina tidigare aviseringar, betalningar och din kommande avisering (aviseringen skickas den 17:e varje månad).

Jag har inte mottagit min order. Vad gör jag?

Om företaget du handlat av inte levererat din order ber vi dig i första hand att kontakta företaget i fråga för att kontrollera om leveransen är på väg. Behöver du få din faktura förlängd under tiden kan du alltid kontakta var kundtjänst.

Jag har fått en påminnelse men min faktura har nu blivit krediterad. Vad gör jag nu?

Om du fått en påminnelse innan din faktura har blivit helt krediterad så kan du bortse från påminnelsen och avgiften som tillkommit. Du kan alltid hitta uppdaterad information om din faktura på My Billmate.

Bedrägeri

Jag har blivit utsatt för ett bedrägeri

Om du har fått en faktura du inte känner igen kan det vara så att du blivit utsatt för ett bedrägeri. Ta i första hand kontakt med det företag som ställt ut fakturan för att kontrollera statusen på beställningen. Kontakta också vår kundtjänst för att pausa fakturans handläggning.

Om varorna är utlämnade kommer vi att behöva en polisanmälan för att handlägga ditt ärende.

Om du tror att du blivit utsatt kan du spärra ditt personnummer här

Kreditupplysning

Ni har tagit en kreditupplysning på mig. Varför?

Vi hämtar en kreditupplysning i de fall du väljer att slutföra en betalning med faktura eller delbetalning. Detta gör vi för att kunna bedöma huruvida vi kan erbjuda dig att betala senare. Kreditupplysningen hämtas via Creditsafe och är inget som påverkar din kreditvärdighet. Du mottar alltid en omfrågandekopia från Creditsafe, oavsett utfall.

Jag blir nekad att handla med faktura. Varför?

Vid varje köp görs en kreditkontroll av Billmate. För att kunna köp med faktura / delbetalning behöver du uppfylla Billmates interna kreditkontroll. Uppfyller du inte kraven vi ställer kommer du inte kunna slutföra din betalning med faktura / delbetalning utan du hänvisas istället till något av våra andra betalsätt. Vi kan tyvärr inte ändra detta beslutet i efterhand.

Retur & återbetalning

Jag vill returnera en produkt. Hur gör jag?

Om du ska returnera en eller flera produkter vänder du dig i första hand till företaget du genomfört köpet hos. Om du behöver pausa din faktura hör du av dig till vår kundtjänst.

Jag ska få pengar tillbaka. Hur fungerar det?

Om du redan har betalat kommer vi att återbetala dig. En kortbetalning återbetalas automatiskt till det konto ditt kort är knutet till. Om det gäller en faktura eller delbetalning står instruktioner i mailet som skickats till dig med en kreditfaktura. Du kan också logga in på My Billmate för att begära en återbetalning.

Hur lång tid tar en återbetalning?

Om du har betalt med kort eller Swish går återbetalningen tillbaka till dig direkt. Observera att det kan ta ett par bankdagar, beroende på vilken bank du har, innan pengarna är synliga på ditt konto.

Om du betalt med faktura / delbetalning kan det ta upp emot 10 bankdagar från det att du angett alla obligatoriska uppgifter innan återbetalningen är synlig på ditt konto. 

Vad gör jag om jag fått ett felaktigt inkassokrav?

Om du har avbokat din order eller din bokning men inte mottagit en kreditering ska du alltid kontakta säljföretaget då det är dom som bestämmer vilka fakturor/delbetalningar som ska krediteras. Du får gärna meddela vår kundtjänst så att vi kan pausa din faktura.

Idrottsförening & medlemsavgift

Vi vill inte längre delta i träningarna. Hur gör jag?

Om du eller den du betalar för inte har för avsikt att delta i föreningens verksamhet längre är det enklast att kontakta den aktuella föreningen direkt. Observera att olika föreningar har olika regler för avbokning.

Mitt barn har inte deltagit på träningarna. Hur gör jag?

Om ni inte deltagit på träningarna ber vi er i första hand att kontakta föreningen. Observera att olika föreningar har olika rutiner kring avanmälan. Vi på Billmate kan inte avbryta eller återbetala utan en signal från föreningen.

Har jag kvar min plats i gruppen även om fakturan inte är betald?

Ja, så länge du har gjort ett val i anmälningsfomuläret så har du kvar din plats. Om fakturan inte betalas enligt uppgifterna på fakturan kan dock föreningen komma att avboka din plats.

Kan jag betala fakturan när terminen börjat?

Fakturan behöver betalas enligt dom uppgifter som framgår på fakturan. Om du har några funderingar kring terminsstarter, prova på eller motsvarande kan du vända dig till föreningen.

Parkeringsfrågor

Jag har fått en parkeringsbot, hur betalar jag?

Alla inbetalningsuppgifter finns på den gula lappen som skrevs ut vid felparkeringstillfället. Behöver du vidare hjälp går det bra att ta kontakt med oss på parkering@billmate.se

Jag har fått en parkeringsbot men har invändningar, hur överklagar jag beslutet?

För att överklaga parkeringsboten får vi be dig ta kontakt med parkeringsbolaget som utfärdade parkeringsboten. 

Vill du komma i kontakt med oss?

Öppettider:

Mån – Fre: 08.00 – 17.00

info@billmate.se

Telefon: 09.00 – 13.00

Helgdagar: Stängt

Dag före helgdag: 09.00 – 12.00 

Du når oss på telefon 040-30 35 00

eller på mail info@billmate.se / parkering@billmate.se