I vår senaste release av vår populära produkt Billmate Checkout kan man nu spara sitt betalkort till nästa köp. Detta är en funktion som många e-handlare har efterfrågat och nu är den äntligen här. Läs vår artikel för att få reda på allt om hur den fungerar och hur vi har gjort det både smidigt och säkert.
Möjligheten att spara sitt betalkort i vår checkout har länge varit efterfrågad och i vår senaste release finns nu funktionen om du har Billmates egna inlösenavtal. Funktionen innebär att kunden sparar sitt kortnummer i Billmate Checkout och att det sedan ligger sparat där för framtida köp. Att låta kunden spara sitt betalkort direkt i kassan gör att köpupplevelsen blir smidigare och kommer göra det enklare för kunden att återkomma till din butik och handla mer. Det är alltså en funktion som både underlättar för kunden och som kan öka din konvertering.
Hur fungerar kom-ihåg-kort-funktionen i vår checkout?
Det är riktigt enkelt att spara kortet i Billmate Checkout. Efter att kunden knappat in dina kortuppgifter klickar den helt enkelt i att den vill spara sina kortuppgifter och till nästa gång kunden vill genomföra ett kortköp med Billmate Checkout ligger betalkortet där. Enkelt och smidigt. Kunden kan även lägga till andra kort och enkelt radera kortuppgifterna. När kortet är sparat och kunden ska använda det igen vid nästa köp, måste kunden identifiera sig med mobilt BankID. Detta bidrar till ökad säkerheten hos era kunder.
Med Billmate väljer din kund om de vill betala med faktura, delbetalning, kort eller direktbetalning via 10 banker. Vi kan även erbjuda det populära betalsättet Swish. Vi tror inte på långa bindningstider eller andra dolda kostnader, därför har vi helt slopat bindningstider. Vi kallar detta 100% nöjd kundgaranti. Vi har kunder inom alla möjliga branscher och vi har stor och bred kunskap inom betallösningar. Vill du veta mer? Kontakta oss – vi finns här för dig!