Black Friday närmar sig med stormsteg och det är många som fixa och donar in i det sista. Kanske är du en av dem som inte hunnit tänka på Black Friday? Då har vi tre värdefulla sista minuten-tips till dig!

Dagarna går långsamt, men veckorna går snabbt. Plötsligt är det Black Week och du har knappt hunnit förbereda dig. Men vi har några tips till dig som gör att du snabbt kan vara fit for fight inför fredagen!

Kontrollera lagret

Om du inte gjort det redan är det hög tid att ta en titt i ditt lager. Det sista du vill är att varor ska ta slut och att du ska stå där under helgen utan något att leverera till dina kunder. Ta en särskild titt på dina bästsäljande produkter och se till att det finns tillräckligt.

Planera din kampanj

Det som konsumenter suktar mest efter på Black Friday är såklart att finna det absolut bästa fyndet. Har du inte redan gjort det är det dags att planera åtminstone en kampanj som du kan hålla fast vid över helgen. Det behöver inte vara komplicerat – gör det enkelt för dig! Du kan till exempel välja en eller flera storsäljare och rabattera varan eller så erbjuder du fri frakt. Svårare än så behöver det inte vara!

Använd dina digitala plattformar

Ja, det kan repeteras i oändlighet, men sociala medier är det mest kostnadseffektiva och snabbaste sättet att annonsera din kampanj. Uppdatera din butik med din kampanj och skicka ut ett nyhetsbrev till dina kunder. Då har du troligen lyckats nå den större delen av din målgrupp och kunder. Det behöver inte vara svårare än så!

Med Billmate väljer din kund om de vill betala med faktura, delbetalning, kort eller direktbetalning via 10 banker. Vi kan även erbjuda det populära betalsättet Swish. Vi tror inte på långa bindningstider eller andra dolda kostnader, därför har vi helt slopat bindningstider. Vi kallar detta 100% nöjd kundgaranti. Vi har kunder inom alla möjliga branscher och vi har stor och bred kunskap inom betallösningar. Vill du veta mer? Kontakta oss – vi finns här för dig!