Vanliga Frågor

För privatpersoner

Jag har inte fått min faktura men har nu fått en påminnelsefaktura med avgift?

Om du inte mottagit din faktura på din e-post ber vi dig kontakta vår kundtjänst, så hjälper dom dig. Du vet väl om att du alltid kan logga in på My.billmate.se för att hämta din faktura, se betalstatus m.m.?

Kan jag förlänga mitt förfallodatum?

Vi tillåter i regel en förlängning på 5 arbetsdagar förutsatt att fakturan inte passerat förfallodatum. Vill du kan vi ordna en avbetalningsplan på din faktura. Kontakta då vår kundtjänst.

Jag har tagit emot fakturan men inte produkten. Vad ska jag göra?

I första hand ber vi dig kontakta butiken för ett uppskattat leveransdatum. I många fall är produkten redan på väg till dig. Vi kan, efter uppskattat leveransdatum, korrigera fakturan så att du i lugn och ro kan kolla över din beställning innan du betalar din faktura. Glöm inte att inkludera Billmate i eventuell kontakt eller meddela oss vad som sagts mellan dig och handlaren.

Jag vill returnera min produkt, hur gör jag?

I det fall du vill returnera din beställning, eller del av den, ber vi dig kontakta butiken du genomfört köpet i.

Jag har tagit emot en kreditupplysning av er och vill gärna veta varför?

I samband med att ett köp görs tas en kreditupplysning via vår samarbetspartner Creditsafe. Notera att denna upplysning inte syns för tredje part, därför påverkar den inte dina möjligheter att få banklån etc. En omfrågandekopia skickas hem till din folkbokföringsadress. Känner du inte till att du genomfört ett köp på nätet via Billmate ber vi dig ringa vår kundtjänst på 040-30 35 00.

Jag har valt en avbetalning men vill istället betala in hela summan, hur gör jag?

Om du vill slutbetala en avbetalning ber vi dig kontakta vår kundtjänst för aktuell skuld. Vi ber dig att alltid kontakta oss innan hela beloppet betalas in för att vi ska få en chans att korrigera din avbetalning.

För företag

Behöver jag ett externt inlösenavtal för att kunna ta betalt med kort?

Ja, men detta hjälper vi dig givetvis med. Vi har samarbete med en handfull olika inlösare, alla med sina egna fördelar. Detta upplägger gör att vi kan hålla nere våra priser för kortbetalning.

Kan man erbjuda direktbetalning via er?

Absolut, vi erbjuder direktbetalning via vår samarbetspartner Trustly. Kunderna kan i dagsläget betala via Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea, Danske Bank, Forex, ICA Banken, Länsförsäkringar, Skandiabanken och Sparbanken. Ett separat avtal krävs.

Kan jag integrera Billmate till en egenutvecklad webbutik?

Jajamensan! Vi har ett öppet API som du enkelt kan integrera emot. Behöver du hjälp på traven har vi ett engagerat supportteam som gärna besvarar dina frågor.

Hur ser det ut med utbetalningar?

Utbetalningar för försäljning med faktura och delbetalning görs en gång per vecka med utbetalningsdag varje tisdag. För kort- och direktbetalning sker utbetalning enligt respektive partners villkor.

Binder jag upp mig i långa avtal?

Vi tror inte på bindningstider utan vill att valet ska vara ditt om du vill fortsätta använda våra tjänster eller inte. Vi tillämpar heller inte några uppsägningstider.

Jag vill bli kontaktad